Cision nominerad till branschens bästa PR-verktyg

CHICAGO, april, 2011 - Cision, global leverantör av PR-tjänster till företag, organisationer och myndigheter, har med verktyget CisionPoint utsetts till finalist för bästa marknadsförings/ PR-lösning i CODiE Awards 2011.

Kategorin prisar "den bästa lösningen för hantering av kund-, kampanj och mediekommunikation. Kategorin inkluderar även hantering av plattformar och verktyg för marknadsföring, kampanjer, marknadsspecifik kapitalförvaltning, press/PR, medielösningar samt alla web 2.0 lösningar för marknadsföring," enligt Software and Information Industry Association (SIIA), sponsorerna för CODiE Awards.

- Alla funktioner i CisionPoint bekräftar att det är ett överlägset mjukvaruverktyg som integrerar sociala medier, opinionsbildare och mediebevakning samt att det är ett analysverktyg som syftar till att effektivisera PR-proffsens arbete, säger Peter Granat, VD för Cision Nordamerika.

- Men lika viktig är valet av mottagare som återspeglas i distributionskanaler och discipliner. Idag måste marknadsförare engagera sina målgrupper i flera forum - webben, sociala medier, traditionella medier samt i nyhetskanaler. CisionPoint integrerar all kommunikation och kampanjhantering i media och utgör därför en grund för nästa generations marknadslösningar, säger Peter Granat.

CisionPoint är ett on-demand PR-verktyg för kunder världen över, inklusive Fortune 500-företag, globala PR-företag, myndigheter, ideella organisationer, universitet samt småföretagare. CisionPoint är tidigare vinnare av en CODiE Award för bästa nyhetsservice online och har varit finalist i kategorier för digitalt innehåll och programvara varje år sedan tävlingen startade 2009. CisionPoint har även vunnit första pris för bästa produktutveckling 2010 som delas ut av Data Publishers Association (DPA).

CisionPoint har utnämns till finalist efter en noggrann urvalsprocess som innefattade produktdemonstrationer, tester samt analys av dokumentation. De slutliga vinnarna kommer att tillkännages av SIIA den 25 maj.

För mer information, vänligen kontakta:
Frida Wickholm, Kommunikationsansvarig
E-post: frida.wickholm@cision.com

Cision skapar förutsättningar för företag och organisationer att fatta bättre beslut och nå bättre resultat genom plattformen CisionPoint, som erbjuder tjänster för kommunikations- och PR-ansvariga. Med lokal expertis och global räckvidd levererar Cision relevant medieinformation, målgruppsanpassade distributions–tjänster, mediebevakning och kvalificerade analyser. Cision har kontor i Europa, Nordamerika och Asien samt partners i 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte 1.5 miljarder 2009.
Detta pressmeddelande finns även på www.cision.com