Cision och Dagens industri lanserar videokanal på Di.se

Kommunikationsföretaget Cision och Di.se lanserar en ny videokanal tillsammans där företag och organisationer kan publicera rörlig bild direkt på förstasidan på Di.se.

Di.se och Cision är sedan länge samarbetspartners och fördjupar nu samarbetet ytterligare genom att lansera en ny dimension i Cisions befintliga premiumkanal på Di.se.

- Våra läsare är mycket intresserade av bland annat trender och ny teknik och där är pressreleaser från företag en viktig del säger Klas Granström, chef för Di.se. Vi ser hur läsarnas konsumtion av rörlig bild ökar mycket starkt just nu och därför är det naturligt att erbjuda möjligheten att skicka videoreleaser, säger Klas Granström.

- Vår befintliga premiumkanal på Di.se har gått mycket bra och med tanke på den utveckling som sker i medielandskapet känns det mycket naturligt att vi satsar på en kanal för rörlig bild, säger Magnus Thell, VD Cision Norden. Just nu fokuserar vi mycket på Content marketing, som handlar om att sprida bra innehåll i relevanta kanaler och då känns Di.se som en självklar arena, säger Magnus Thell.

Publicering i kanalen, som kan användas för både text och multimedia, sker via Cisions kommunikationsverktyg CisionPoint.

Förutom samarbetet med premiumkanaler på Di.se är Cision även sponsor till Dagens industris stora event, Di Gasell, som belönar svenska tillväxtföretag.

För mer information kontakta:
Klas Granström, redaktionschef och chef för digitala medier Di, tel: 08-573 650 51
Magnus Thell, VD Cision Norden, 0708-950 822

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2012. Mer information finns på www.cision.com.

Citat

Klas Granström, chef för di.se.
Magnus Thell VD Cision Norden
Klas Granström, chef för di.se.
Magnus Thell VD Cision Norden