Cision stipendium till Berghs studenter & Stockholm stad

Kommunikationsföretaget Cision har under senaste åren samarbetat med Berghs School of Communication där eleverna som läser strategisk PR- och kommunikation har använt Cisions prisbelönta kommunikationsverktyg CisionPoint i sin undervisning. I år delades för första gången Cisions stipendium ut till den avgångsgrupp som bäst nyttjat Cisions verktyg för att få synlighet i både traditionella och sociala medier. Vinnare av årets stipendium blev de sju studenter som arbetat med en Facebook -kampanj för Stockholm stad.

Uppdraget för studenterna var att marknadsföra Stockholms stads e-tjänstprogram och den medborgardialog som e-tjänsterna inbjuder till. Kampanjen låter allmänheten fylla Stockholms digitala historia med berättelser i kommunens nya Timeline på Facebook. Berättelserna skapar sedan en utställning på Stockholms stadsmuseum. För stockholmarna blir kampanjen ett helt nytt sätt att ta del av kommunens verksamhet.

-Gruppen har använt Cisions publiceringsverktyg på ett mycket bra sätt säger Alexander Mason, sälj- och marknadsdirektör på Cision. De har skapat ett bra pressmeddelande innehållande länkar, bilder, bra språkhantering och dessutom fått mycket bra spridning i de olika sociala mediekanalerna. Ett praktexempel i hur man skall använda vår nyhetsportal för spridning av sin information säger Alexander Mason.

-Vi är otroligt glada och stolta över det här stipendiet. Slututställningen är höjdpunkten på utbildningen och vi har lagt ner hela vår själ i arbetet med Stockholms stad säger Fanny Hellsing, PR- ansvarig för gruppen. Det känns kul att få bekräftelse på att det vi gör på Berghs är bra. Vi är glada att vi fått lära oss använda Cisions verktyg och genom det har även de som inte läser PR-utbildningen fått en helt ny förståelse för vad PR faktiskt innebär i praktiken, säger Fanny Hellsing.

Priset delades ut på ett seminarium som Cision, Berghs och LinkedIn anordnade i samband med Berghs slututställning 2012- Great minds don´t think alike. I år är det första gången som stipendiet delas ut och förhoppningsvis blir det ett återkommande inslag.

Årets tema för Berghs slututställning 24-27 maj är Great Minds Don’t Think Alike. Utställningen handlar om oliktänkande och vikten av att sätta samman personer med olika erfarenheter för att hitta dynamik. Genom att få fler infallsvinklar kan man lättare förstå sina kunder, involvera dem och skapa en förutsättning för stark kommunikation. Studenterna visar 18 examensprojekt med uppdragsgivare som Microsoft, Pride, Monyx och Diners Club.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2011. Mer information finns på www.cision.com.

Gruppen har använt Cisions publiceringsverktyg på ett mycket bra sätt.
Alexander Mason, sälj- och marknadsdirektör på Cision.
Fanny Hellsing, PR- ansvarig för gruppen