Magnus Thell utsedd till tillförordnad VD för Cision AB (publ)

Cision AB meddelar i dag att Peter Granat avgår som VD och koncernchef för Cision. Styrelsen har utsett Magnus Thell, för närvarande chef för Cision Europa, som tillförordnad VD och koncernchef för Cision, med tillträde i dag.

Magnus Thell kvarstår som chef för Cision Europa.

Magnus Thell påbörjade sin karriär i Cision år 2005. Han har närmast varit verkställande direktör för verksamheten i Cision Norden och har dessförinnan innehaft ett flertal sälj- och marknadsdirektörsroller inom Cisionkoncernen.

Innan Magnus anställdes av Cision arbetade han som managementkonsult inom EY. Han innehar en BBA med inriktning på Finans och Marknadsföring från University of Wisconsin, USA, och har genomgått ledarutbildning vid IMD, Schweiz.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lawrence C. Fey, styrelseordförande Cision
Nås via Angela Elliot
angela.elliot@cision.com, telefon +46 (0)8 507 410 11

Om Magnus Thell:

Chef för Cision Europa, anställd sedan 2005. Innehar en BBA med inriktning på Finans och Marknadsföring från University of Wisconsin, USA och har genomgått ledarutbildning vid IMD, Schweiz. Magnus Thell har tidigare innehaft ett flertal sälj- och marknadsdirektörsroller inom Cisionkoncernen samt dessförinnan varit managementkonsult inom EY.

Om Cision:

Cision är den ledande leverantören av molnbaserad mjukvara, tjänster och verktyg inom PR för marknads- och PR-ansvariga. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå̊ ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 0,9 miljarder SEK 2013. Mer information finns på www.cision.com.

Cision AB (publ)
Org.nr: 556027-9514

Informationen är sådan som Cision AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden (SFS 2007:528) och/eller lagen om handel med finansiella instrument (SFS 1991:980). Informationen lämnades för offentliggörande den 2 juni 2014 klockan 17:40.