Tilläggsinformation avseende ansökan om avnotering

Såsom tidigare meddelats har styrelsen för Cision AB (publ) (”Cision”) beslutat att ansöka om avnotering av bolagets aktier från NASDAQ OMX Stockholm.

Sedan Blue Canyon Holdings AB (”Blue Canyon”) fullföljt sitt erbjudande till aktieägarna i Cision, innehar Blue Canyon per idag ca 74,3 procent av aktier och röster i Cision (med beaktande av bolagets innehav av egna aktier). Meltwater Drive Sverige AB (”Meltwater”), vars tidigare lämnade erbjudande till aktieägarna i Cision återkallats den 16 maj 2014, innehar drygt 15,4 procent av antalet aktier och röster i Cision.

Resterande minoritetsaktieägare innehar sammanlagt ca 10,3 procent av det totala antalet aktier och röster. Dessutom har en mycket liten andel, endast drygt var tionde, av dessa aktieägare ett aktieinnehav om 100 eller fler aktier. Av resterande ägare har drygt hälften ett aktieinnehav som inte ens överstiger 10 aktier, enligt uppgift från Euroclear per den 30 april 2014. Omsättningen i bolagets aktie var redan före Blue Canyons erbjudande begränsad och efter erbjudandets slutförande har omsättningen fallit till försumbara nivåer. Mot denna bakgrund har styrelsen för Cision funnit att det saknas förutsättningar för en väl fungerande, ändamålsenlig handel i Cisions aktie som kan motivera att noteringen vidmakthålls.

Styrelsen utgår från att börsen bestämmer sådan tid för avnotering att Cisions aktieägare ges ändamålsenliga möjligheter att disponera över sina innehav inför en avnotering.

Stockholm, 26 maj 2014
Styrelsen för Cision AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Charlotte Hansson, ekonomidirektör, telefon 08-507 410 11
E-mail: investorrelations@cision.com

Cision AB (publ)
Org.nr: 556027-9514

Informationen är sådan som Cision AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden (SFS 2007:528) och/eller lagen om handel med finansiella instrument (SFS 1991:980). Informationen lämnades för offentliggörande den 26 maj 2014 klockan 13:00.