CISL utökar leveranser till Orange

CISL utökar leveranser till Orange CISL gruppen AB utökar sitt samarbete med Orange Thailand genom att leverera två nya mobiltelefontjänster, IVR och SMS baserad turistinformation. IVR (talsvarsbaserad tjänst) och SMS tjänsten kommer att underlätta vistelsen för turister som besöker Thailand genom att erbjuda mobil information (väder, attraktioner, dagsturer, underhållning, händelser, restauranger, shopping, hotell, transport, erbjudanden, emergency) för 7 provinser i Thailand. Leverans sker under fjärde kvartalet 2003, med en inledande testperiod på tre månader. CISL har under en längre tid levererat innehåll såsom sport resultat, horoskop, logos med mera till Orange Thailand tillsammans med innehållsbaserade tekniklösningar. Att Orange nu väljer att utöka det tekniska samarbetet visar att våra lösningar står sig mycket bra, säger Kh. Seattaphong Ongargchatvilai, Operational Manager, Thailand. Vi märker att operatörer föredrar att köpa teknik och innehåll från samma leverantör då det sparar mycket tid och pengar vid lanseringen av en ny tjänst eller produkt. Vi avser därför att stärka vårt know-how och tjänsteutbud ytterligare under vintern, avslutar Kh. Seattaphong. Stockholm den 7 November 2003 Mats Löfgren Styrelseordförande, CISL Gruppen AB (publ.) Tel: +46-704 91 81 71 CISL Gruppen AB (CISL) är noterat på Aktietorget Sverige, www.aktietorget.se Besök: www.cislgroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00410/wkr0002.pdf