Citat expanderar i Göteborg

Citat rekryterar en komplett arbetsgrupp med sex personer från Speak Marketing till kontoret i Göteborg. Syftet är att bli en ledande aktör inom samhällskommunikation i västra och södra Sverige.

- I Stockholm är vi redan väl etablerade inom samhällskommunikation, med kunder som till exempel SIDA, Svenska Bostäder, Näringsdepartementet och Lottakåren, säger Peter Stopp, vd Citat. Den nya arbetsgruppen jobbar för närvarande med bland andra Västra Götalandsregionen, Visit Sweden samt flera kommuner och kommunala bolag. - Genom expansionen blir vi ett starkt alternativ även för kunder i södra och västra Sverige. En utökad satsning inom samhällskommunikation ligger dessutom helt i linje med Citats strategi och positionering, säger Peter Stopp Dessutom finns ett antal industriföretag i kundportföljen. - Vi har en lång erfarenhet av att arbeta med kunder i detta segment, till exempel Volvo som vi båda har som kund. Genom ett bredare utbud kan vi nu möta kundbehoven på ett ännu bättre sätt, för både nya och befintliga kunder, säger Peter Stopp.

Taggar: