Espresso House öppnar i Jakobsbergs Centrum och Åkersberga Centrum

CITYCON AB Pressmeddelande 12 april 2017

Jakobsbergs Centrum förstärker sitt utbud av mat och dryck med Espresso House. Det välkända caféet öppnar under sommaren i ett av centrumets bästa affärslägen på Riddarplatsen och kommer även att ha en uteservering. Under april öppnar sportbaren och familjerestaurangen Allstar i Jakobsbergs Centrum och under våren kommer även det lokala Café Banér att få ett nytt, fräscht koncept.

Åkersberga Centrum får sin första Espresso House i sommar. Caféet kommer att ligga i anslutning till torget med uteservering.

– Espresso House är ett populärt och kvalitativt koncept och blir en etablering vi hoppas kan bidra till att öka centrumens roll som lokal mötesplats. Det blir ett fint komplement till befintliga verksamheter och kommer att stärka den övriga handeln, säger Martin Kjellman, uthyrningschef på Citycon.

– Vi är glada över att utveckla vårt samarbete med Citycon och ser fram emot att öppna ytterligare två coffee shops i Storstockholm, säger Jennifer Karlberg, etablerare på Espresso House som har totalt nio avtal med Citycon i Norden.

För mer information, kontakta:

Martin Kjellman
Uthyrningschef
Citycon
Tel. 070-294 2223
martin.kjellman@citycon.com

Anne Ostelius
Citycon
anne.ostelius@citycon.com

Citycon har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till ungefär 5 miljarder euro och bolagets marknadsvärde är över 2 miljarder euro.

Med 52 köpcentrum och 5 andra handelsfastigheter är Citycon marknadsledande i Finland, hör till marknadsledarna i Norge, Sverige och Estland och har ett fotfäste i Danmark. Citycon har 20 köpcentrum i Finland, 20 i Norge, 9 i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och ett i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar Citycon 13 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Besökarantalet uppgår till cirka 200 miljoner årligen.

Citycon noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Standard & Poor’s (BBB) och Moody’s (Baa1). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: