Invigning av Stenungstorgs nya hamntorg

Nytt hamntorg, nya uteserveringar och magnifik solterrass mot havet. Ett inomhustorg med marint tema förstärkt av caféer. Så har köpcentrumet Stenungstorg omvandlats till en skön mötesplats med väskustkänsla och blomstrande handel.

Media inbjuds att närvara vid invigningen den 2 juni. Välkommen till vårt VIP-mingel och träffa oss på Citycon, lokala handlare och representanter från Stenungsunds kommun.

NÄR: VIP-minglet pågår 16.30 - ca 17.30.  Festen i centrumet börjar redan kl 16 och pågår till 20.30.

VAR: Bistro Beos solterass plan 2

PROGRAM PÅ VIP-MINGLET

• Presentation av Citycon – Vilka är vi och vad är våra framtidsvisioner för Stenungsund och Citycon i Sverige?

• Sofia Westergren, Kommunstyrelsens ordförande berättar om Stenungsunds framtid som västkuststad.

• Simo Sladejovic, Bistro Beos ägare berättar om sin resa sedan etableringen 2014 fram till nu och visionerna om ett kontinentalt krogliv.

• För er som vill erbjuder vi ett besök i multibrandbutiken Labelle & Karlsson, som valt att expandera och flytta in i den nya delen av köpcentrumet.

ANMÄLAN

Mejla mig så snart som möjligt och berätta att du kommer, helst senast tisdagen den 31 juni.

Vänliga hälsningar,

Anne Ostelius

Citycon
anne.ostelius@citycon.com

Citycon har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till cirka 4,7 miljarder euro och bolagets marknadsvärde är cirka 2 miljarder euro.

Med 53 köpcentrum och 10 andra handelsfastigheter är Citycon marknadsledande i Finland och Estland, hör till marknadsledarna i Norge och Sverige och har ett fotfäste i Danmark. Citycon har 20 köpcentrum i Finland, 20 i Norge, 9 i Sverige, inklusive Kista Galleria, tre i Estland och ett i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar Citycon 14 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Besökarantalet uppgår till mer än 200 miljoner årligen.

Citycon noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Standard & Poor’s (BBB) och Moody’s (Baa1). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).