Liljeholmstorget väljer Ymer

Den 22 oktober 2009 invigs 90 nya butiker, caféer och restauranger vid Liljeholmstorget. Efter en pitch mellan tre byråer gick kontot till Ymer Reklambyrå.

Första resultatet av det nya samarbetet kommer att synas efter sommaren.

Arbetsgrupp: Projektledare Mats Wallin, Planner Anders Jansson, Produktionsledare Anna Larsson, AD Sophia Henningsson, Copy Jens Larsson, Desktop Jonas Norberg

- Ymer presenterade ett spännande kreativt koncept för både den fysiska mötesplatsen och webben, säger Marita Floman, centrumchef för Liljeholmstorget, som ägs av Citycon.

- Vi vill göra Liljeholmstorget till den självklara vardagliga handels- och mötesplatsen för dem som pendlar, bor och jobbar nära Liljeholmen. Kvarterskänsla är något som kommer att genomsyra både kommunikation och känsla på plats, säger Mats Wallin, VD på Ymer.

Marita Floman, centrumchef Liljeholmstorget, 070-294 22 23

Mats Wallin, VD Ymer Reklambyrå, 0708-777 339

Taggar:

Om oss

Citycon har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Besökarantalet uppgår till mer än 200 miljoner årligen. Läs mer på www.citycon.se