Søstrene Grene, Rituals och Elgiganten PhoneHouse öppnar i Mölndal Galleria

CITYCON AB Pressmeddelande 20 april 2018

Citycon kan nu presentera flera nya varumärken till Mölndal Galleria: Søstrene Grene, Rituals, och Elgiganten Phonehouse är klara för öppningen i september då portarna öppnas till Sveriges modernaste stadsdelscentrum.

Bild: Søstrene Grene

Den danska heminredningskedjan Søstrene Grene har valt Mölndal Galleria för sin första butik i Göteborgsområdet. Konceptet erbjuder produkter inom bland annat heminredning, pappersvaror, presentinslagning, hobby och kök i en varm och inspirerande miljö. Målet är att skapa butiker där kunden upplever att den kliver in i en oas och flyr världen utanför en stund.

–  Vi har länge velat öppna en butik i Göteborgsområdet och är mycket glada över att vi nu har hittat en bra placering i Mölndal Galleria. Många kunder har kontaktat oss på sociala medier och efterfrågat en butik i Göteborg så vi ser fram emot att välkomna alla kunder i butiken och förhoppningsvis skapa en massa bra upplevelser för dem, säger Mikkel Grene, vd på Søstrene Grene.

–  Vi är mycket glada att Søstrene Grene har valt Mölndal Galleria som första butik i Göteborgsområdet. Det är ett spännande butikskoncept som tillsammans med H&M Home ger gallerian ett starkt inredningsutbud, säger Jussi Vyyryläinen, uthyrningschef på Citycon.

Nu står det även klart att det lyxiga hemmaspa-konceptet Rituals uppgraderar till större butik i gallerian för att kunna erbjuda sitt fullskaliga koncept inom hemartiklar, hud- och kroppsvårdsprodukter och make-up.

Även Elgiganten PhoneHouse öppnar med sitt breda sortiment av mobiltelefoner, tillbehör, mobilt bredband och surfplattor samt hjälper kunderna förlänga, nyteckna abonnemang eller att byta operatör.

Om Mölndal Galleria
Mölndal Galleria utvecklas som en naturlig del av Mölndals innerstad. Med 70 butiker, caféer och restauranger i centralt läge blir Mölndal Galleria ett lättillgängligt och trivsamt stadsdelscentrum som möter människors vardagsbehov av shopping och service. Mölndal Galleria kommer att ha en nära och enkel anslutning till Knutpunkt Mölndalsbro, Västtrafiks resecentrum, där tåg, bussar och spårvagnar stannar på väg till och från hela Göteborgsregionen. Den 27 september invigs den nya gallerian.

För mer information, kontakta:

Jussi Vyyryläinen
Uthyrningschef
Tel. +358 405 894 448
jussi.vyyrylainen@citycon.com

Anne Ostelius
anne.ostelius@citycon.com

Om Citycon
Citycon
 har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till 4,5 miljarder euro.

Med 44 köpcentrum och två andra handelsfastigheter är Citycon marknadsledande i Finland, hör till marknadsledarna i Norge, Sverige och Estland och har ett fotfäste i Danmark. Citycon har 13 köpcentrum i Finland, 17 i Norge, åtta i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och två i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar Citycon 12 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Besökarantalet uppgår till cirka 165 miljoner årligen.

Citycon noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Moody’s (Baa1) Standard & Poor’s (BBB). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: