Streetfoodkedjan Bastard Burgers öppnar i Liljeholmstorget Galleria

CITYCON AB Pressmeddelande 9 oktober 2018

Foto: Bastard Burgers

Liljeholmstorget Galleria stärker restaurangutbudet med Bastard Burgers, ett ungt koncept från Norrland med inspiration från New Yorks streetfood. Hantverket och passionen är nummer ett för Bastard Burgers som tillagar sina hamburgare med kött från norrländska gårdar och ekologiska råvaror. På menyn finns alltid en kampanjburgare samt även flera veganska varianter.

– Liljeholmstorget är väldigt levande och en stor knutpunkt som vi länge har haft ögonen på. Vi är övertygade om att ett starkt streetfood-koncept som Bastard Burgers blir klockrent i gallerian, säger Simon Wanler, vd på Bastard Burgers.

Den nya restaurangen får ett centralt läge vid Liljeholmstorget där det finns ett stort flöde av människor som passerar på väg till och från tunnelbanan. Öppningen är planerad till november.

För mer information, kontakta:

Martin Kjellman
Affärsområdeschef
Tel. 070-294 2223
martin.kjellman@citycon.com

Anne Ostelius
anne.ostelius@citycon.com

Om Citycon
Citycon
 har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av dagligvarubaserade köpcentrum i urbana lägen i Norden och Baltikum. Värdet av de fastigheter som bolaget förvaltar uppgår till 4,5 miljarder euro.

Med 42 köpcentrum och en annan handelsfastighet är Citycon marknadsledande i Finland, hör till marknadsledarna i Norge, Sverige och Estland och har ett fotfäste i Danmark. Citycon har 13 köpcentrum i Finland, 16 i Norge, nio i Sverige, inklusive Kista Galleria, två i Estland och två i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar Citycon 12 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare. Mölndal Galleria blir Citycons nionde köpcentrum i Sverige.

Citycons köpcentrum möter kundernas dagliga behov av shopping och service och är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik, nära hälsovård, kommunal service, bostäder och arbetsplatser. Besökarantalet uppgår till cirka 165 miljoner årligen.

Citycon noteras på Nasdaq Helsingforsbörs (CTY1S) sedan 1988 och har en kreditklassificering på investeringsnivå hos Moody’s (Baa2) Standard & Poor’s (BBB). Citycon är medlem i EPRA (European Public Real Estate Association).

Taggar: