Jens Jacobsson ny förbundsdirektör hos Civilekonomerna

Jens Jacobsson tillträder som ny förbundsdirektör hos Civilekonomerna den 1 mars 2013. Jens efterträder då Benny Johansson som går i pension.

-          Jag är mycket glad över att vi rekryterat Jens Jacobsson till tjänsten som förbundsdirektör. Vi har under årens lopp haft ett nära samarbete i arbetsrättsliga frågor mellan Civilekonomerna och Sveriges Ingenjörer och där har Jens varit en stor tillgång, säger Mikael Igelström, förbundsordförande hos Civilekonomerna.

Jens Jacobsson är idag chefsjurist hos Sveriges Ingenjörer där han har arbetet i tio år. Han har tidigare tjänstgjort inom Svensk Handel och har en gedigen erfarenhet både från arbetstagar- och arbetsgivarorganisationer. I grunden är han tingsmeriterad jurist. Jens är 46 år, gift och har ett barn.

-          Jag ser fram emot att få leda Civilekonomernas verksamhet. Förbundet växer och det finns en stor potential att öka medlemsantalet ytterligare och flytta fram positionerna inom det fackliga området, säger Jens Jacobsson.

För ytterligare information:
Mikael Igelström 070-669 77 96

Jag är mycket glad över att vi rekryterat Jens Jacobsson till tjänsten som förbundsdirektör. Vi har under årens lopp haft ett nära samarbete i arbetsrättsliga frågor mellan Civilekonomerna och Sveriges Ingenjörer och där har Jens varit en stor tillgång.
Mikael Igelström, förbundsordförande, Civilekononmerna
Jag ser fram emot att få leda Civilekonomernas verksamhet. Förbundet växer och det finns en stor potential att öka medlemsantalet ytterligare och flytta fram positionerna inom det fackliga området.
Jens Jacobsson, tillträdande förbundsdirektör, Civilekonomerna