Pressmeddelande: Ny chefredaktör för Civilekonomen

Mona Johansson blir ny chefredaktör för Civilekonomen. Hon har under många år varit redaktionschef och chefredaktör för tidningen Metro. Närmast har hon varit egenföretagare och vd för Contentkonsulterna.

Tidningen Civilekonomen som ges ut av Civilekonomerna har rekryterat Mona Johansson som ny chefredaktör. Hon tillträder den 15 augusti och efterträder Sofia Callius som varit tillförordnad chefredaktör efter Torbjörn Askman. Sofia återgår till sin tidigare tjänst som redaktör och reporter.

Mona Johansson har lång erfarenhet som publicist och har bland annat varit nyhetschef, redaktionschef och chefredaktör på Metro. Innan dess var hon reporter på olika lokaltidningar. Affärsutveckling har varit en naturlig del i både redaktörskapet på Metro och i det senaste jobbet som vd på det egna företaget Contentkonsulterna. Nu står utveckling av Civilekonomen på agendan.

– Jag ser fram emot mitt nya uppdrag. Det ska bli en spännande utmaning att få arbeta med utveckling av både koncept och innehåll, säger Mona Johansson.

Jens Jacobsson, förbundsdirektör på Civilekonomerna är nöjd med rekryteringen:

– Civilekonomen är vår viktigaste kommunikationskanal med medlemmarna. Mona Johansson kommer med sin erfarenhet vara en stor tillgång i arbetet med vår uppskattade medlemstidning.

För mer information:

Ulrica Storset, marknadschef Civilekonomerna, 0707-61 64 41
ulrica.storset@civilekonomerna.se

Mona Johansson, 070-310 03 88

Civilekonomerna är ett fackförbund och en intresseorganisation för akademiskt utbildade ekonomer. Med 43 000 medlemmar är vi Sveriges största nätverk för ekonomer och den självklara partnern genom hela karriären. Vi arbetar för att stärka våra medlemmar i viktiga frågor som lön, balans i livet, kompetensutveckling och jämställdhet. Ingen kan ekonomer som vi.