Träningsanläggningen Balance i Stockholm satsar på nytt träningskoncept: Milon

Träningskonceptet Milon fortsätter att växa på den svenska träningsmarknaden, med över 25 anläggningar installerade gör träningskonceptet succé bland både gymägare och medlemmar. Näst ut på tur att installera Milon är Balance.

Västerås 2014-09-09 – Balance grundades 2006, av numera herr Prins Daniel och den första anläggningen öppnade samma år. Det var beläget på Stureplan, och satte en ny standard för ”gym” i Stockholm. Balance har i dagsläget två träningsanläggningar i Stockholm, en i City och en i Solna.

Hösten 2014 öppnar Balance sin 3:e enhet, denna i Täby- Näsby Park. Grundidén med expansion, är att finnas där medlemmar verkar, jobbar eller bor. Balance Näsby Park kommer bl.a. erbjuda konditionsträning, styrketräning, personlig träning samt träningskonceptet Milon. Efterfrågan är stor, därför togs beslut att öka ytan på anläggningen Näsby Park, från 200 till 500 kvm. Även Balance City kommer att installera Milon under september.

Träning på gym har i många år sett ganska lika ut, utrustningen har med vissa mindre ändringar fungerat ganska lika sedan starten. Tills nu när Milon träningskoncept med sin effektivitet, enkelhet och säkerhet lyckats förändra sättet att träna. Träningen passar både nybörjare, den vanlige motionären och elitidrottare.  Men framförallt riktar sig Milon till alla de som har begränsad tid, men ändå vill få ut maximalt av sin träning:

- ”Det är perfekt för den som vill ha effektiv träning. Man tränar ett Milon-varv på 17,5 minuter och behöver bara följa systemet. Nu finns det inte längre någon ursäkt att hoppa över träningen.” säger Marita Johansson, Milon instruktör.

Milon-enheterna är tekniskt avancerade, man ställer in start- och slutposition för alla rörelser och ökar på så sätt muskelkontakten vilket sparas på ett smartcard. Vid nästa träning stoppar användaren bara in sitt smartcard och maskinen minns dina personliga inställningar. Med Milon kan man alltså träna mindre men mer effektivt och hårdare med hjälp av excentrisk och koncentrisk rörelse i övningarna.

- ”Milon är ett genombrott i träningsbranschen och ett fantastiskt verktyg för anläggningen att arbeta med personlig uppföljning och kontakt med medlemmarna, därigenom kan du som tränar räkna med att få de resultat du önskar av din träning.” säger Låtta Brodén, projektansvarig Milon.

Mer information om Milon finns på www.clfitness.se

Johanna Folkesson

Marknadsansvarig CL Fitness

021-17 13 91, johanna@clfitness.se

Citat

Låtta Brodén, projektansvarig Milon.