Clas Ohlson bjuder in till Q3-presentation den 15 mars

Den 15 mars 2017 klockan 07:00 publicerar Clas Ohlson niomånadersrapport för 2016/17. En presentation av rapporten hålls samma dag kl 08:30 i butiken på Drottninggatan i Stockholm.

Clas Ohlson bjuder in investerare, analytiker och media till en presentation av kvartalsrapporten där tillförordnad vd Peter Jelkeby och finansdirektör Göran Melin kommenterar rapporten. Presentationen hålls klockan 08:30 i Clas Ohlsons butik på Drottninggatan 53 i Stockholm och sker på engelska. Rapporten släpps klockan 07:00 och kommer att finnas tillgänglig på http://om.clasohlson.com/.

För deltagande vid presentationstillfället

Anmälan för deltagande på plats i butiken gör ni här. För de som inte har möjlighet att närvara kan presentationen även följas på http://om.clasohlson.com/rapporter. Efter presentationen kommer dessutom en inspelad version av sändningen finnas tillgänglig på samma sida.

Det går också bra att följa presentationen via telefon via +46 8 56642662 eller +44 20 30089802.

Finansiell kalender

8 juni 2017                         Bokslutskommuniké 2016/17
Juli 2017                             Årsredovisning 2016/17
6 september 2017             Tremånadersrapport 2017/18
9 september 2017             Årsstämma 2017
6 december 2017              Sexmånadersrapport 2017/18
14 mars 2018                     Niomånadersrapport 2017/18

Kalendariet finns även publicerat på http://om.clasohlson.com/kalender.

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget produkter och tjänster för vardagens praktiska små problem i sex länder via över 200 butiker och e-handel. Clas Ohlson har ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm, har en omsättning om över 7,5 miljarder kronor och drygt 4 700 anställda. Besök Clas Ohlson på www.clasohlson.com.

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 4 800 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.