Clas Ohlson deltar vid Global Child Forum i Dubai

Som ett led i Clas Ohlsons engagemang för hållbarhetsfrågorna i allmänhet, och barns rättigheter i synnerhet, deltog Clas Ohlson vid Global Child Forum i Dubai som gick av stapeln igår. Över 400 beslutsfattare från näringsliv, stat, akademi och civilsamhälle samlades för att diskutera barnrättsfrågor.

Clas Ohlson deltog igår vid Global Child Forum vars vision är en hållbar värld där barns rättigheter respekteras. Genom en global dialog, kunskap och sektoröverskridande var Clas Ohlson inbjudna till att delta och inspirera till ytterligare åtgärder för barns rättigheter.

”Vi är ett litet bolag i sammanhanget, men vår absoluta ambition är att göra en skillnad. Vi fokuserar på de områden där vi som bolag har störst påverkan när vi definierar vår hållbarhetsagenda”, sa Klas Balkow, VD Clas Ohlson, i sitt anförande vid Global Child Forum i Dubai igår.

Utöver att arbeta med hållbarhetsfrågorna integrerat i den egna verksamheten samarbetar Clas Ohlson med externa experter för bättre villkor för barnen. Sedan flera år samarbetar bolaget med Rädda Barnen och genom CCR CSR (Centre for Children’s Rights and Corporate Social Responsibility) lokalt i Kina för att förbättra situationen för migrantarbetare och deras barn.

”Hos oss på Clas Ohlson står hållbarhetsfrågor högt på agendan och vi är såklart glada över att få delta vid Global Child Forum och berätta om hur vi jobbar. Genom att arbeta integrerat med frågorna utifrån Barnrättsprinciperna får vi en tydlig och konkret hållbarhetsagenda som är värdefull för oss att diskutera i denna typ av forum”, sa Klas Balkow.

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget försäljning och service i fem länder via ca 200 butiker, e-handel, katalog och telefon. Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska problem med ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, har en omsättning om 7 miljarder kronor och drygt 4 700 anställda. Besök Clas Ohlson på www.clasohlson.com.

Citat

Klas Balkow, VD Clas Ohlson