Clas Ohlson flyttar butiken i Tegnérgallerian i Växjö city till handelsplatsen Grand Samarkand, Växjö.

Clas Ohlson flyttar butiken i Växjö city till handelsplatsen Grand Samarkand. Det nya butiksläget stärker vår position i Växjö och gör att vi kan nå ännu fler kunder i regionen. Den nya butiken beräknas öppna september 2013 och säljytan kommer att uppgå till 1286 kvadratmeter. Upptagningsområdet för butiken är ca 150 000 invånare.

Bo Heyman, Etableringschef, Mobil +46 70 597 44 90.

John Womack, Informations- och IR-chef, Tel +46 247 444 05.

Om Clas Ohlson
Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget försäljning och service via 174 butiker i fyra länder, e-handel, katalog, telefon och sociala medier. Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska små problem med ett sortiment av prisvärda produkter inom våra fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på OMX Nordic Exchange och har cirka 4 000 anställda. Besök Clas Ohlson på http://om.clasohlson.com (finansiell information) eller http://www.clasohlson.se (internetbutik)

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 5 000 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.