Clas Ohlson har öppnat en ny butik i Helsingfors, Finland

Idag öppnade Clas Ohlson sin nya butik i Redi shoppingcenter i Fiskehamnen, Helsingfors.

Den nya butiken invigdes samtidigt med shoppingcentret, och kön av förväntansfulla kunder som ville göra ett första besök i centret var lång.

- Vi är glada att öppna en butik i Fiskehamnen, som är en snabbväxande del av Helsingfors. Redi är lättillgängligt och vår butik är lätt att hitta med ett bra läge på bottenvåningen. Vi har ett brett sortiment i butiken och kunden kan dessutom enkelt beställa varor online för upphämtning i butik, säger Sampo Päällysaho, landschef för Clas Ohlson i Finland.

Clas Ohlsons nya butik i Helsingfors har en butiksyta om cirka 1 000 kvadratmeter och ett kundunderlag om 120 000 innevånare.

För mer detaljer om antal butiker och framtida butiköppningar, se vår lista på about.clasohlson.com.

Niklas Carlsson, kommunikationschef, 0247-44429, niklas.carlsson@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 5 000 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.