Clas Ohlson har tecknat kontrakt på butik i Tromsö i Norge

Butiken kommer att ligga i köpcentret Jekta Storcenter i Tromsö som är Nord-Norges största köpcenter. Butiken beräknas att öppna i mars 2008 och butiksytan kommer att vara ca 1 150 kvadratmeter. Antal butiker i köpcentret är 53 st och omsättningen ca 1,25 miljarder norska kronor. Upptagningsområdet för butiken är ca 80 000 invånare.

Kommande butiksetableringar som hittills är kontrakterade är därmed:

Piteå och Karleby i Finland september 2007, Skien i Norge och Kilden i Stavanger i Norge oktober 2007, Arendal och Amfi Madla i Stavanger i Norge november 2007, Vällingby, Lappenranta och Idea Park Tammerfors i Finland november 2007, Sickla i Stockholm december 2007, Drammen i Norge och Tromsö i Norge mars 2008, Visby april 2008, Asker i Norge oktober 2008, Molde i Norge våren 2009 samt Kristiansand i Norge november 2008 . Vår målsättning är att öppna 15 till 20 nya butiker under verksamhetsåret 2007/2008 och 20 till 25 under verksamhetsåret 2008/2009.

Med dessa butiker kommer vi att ha totalt 88 butiker varav 43 i Sverige, 33 i Norge och 12 i Finland.

Ola G Aurtande, Daglig Leder i Norge +47 23 21 40 20, Mobil +47 911 21 895

Gert Karnberger, vd i Sverige 0247-444 34, Mobil 070-529 63 00

Clas Ohlson AB (publ) grundades 1918 i Insjön, Dalarna. Koncernen omsätter i dag cirka 4 miljarder svenska kronor och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi har cirka 2 600 anställda. Sortimentet omfattar 15 000 artiklar inom bl.a. elektronik, el, verktyg, datortillbehör, mobiltelefontillbehör, biltillbehör, båttillbehör, beslag, urverk, Tv-stereo, foto-optik, kontorsmaterial och hushållsartiklar. Försäljningen sker främst genom egna butiker i Sverige, Norge och Finland. Våra butiker har årligen fler än 30 miljoner besökare.

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 5 000 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.