Clas Ohlson har tecknat kontrakt på butik i Trondheim i Norge

Clas Ohlson har tecknat kontrakt på ytterligare en ny butik.

Butiken kommer att ligga i ett nytt köpcenter i Lade som ligger cirka 5 km nordväst om Trondheim. Butiken beräknas att öppna i februari 2008 och butiksytan kommer att vara cirka 1 650 kvadratmeter. Upptagningsområdet för butiken är ca 150 000 invånare. Sedan tidigare är vi etablerade i Trondheim i centrum (Solsiden) samt i köpcentret City Syd.

Kommande butiksetableringar som hittills är kontrakterade är därmed:

Skien i Norge och Kilden i Stavanger i Norge oktober 2007, Arendal och Amfi Madla i Stavanger i Norge november 2007, Vällingby, Lappenranta och Idea Park Tammerfors i Finland november 2007, Sickla i Stockholm december 2007, Lade i Norge februari 2008, Kungsbacka mars 2008, Visby april 2008, Tromsö i Norge juni 2008, Drammen i Norge september 2008, Asker i Norge oktober 2008, Kristiansand i Norge november 2008 samt Molde i Norge våren 2009 . Vår målsättning är att öppna 15 till 20 nya butiker under verksamhetsåret 2007/2008 och 20 till 25 under verksamhetsåret 2008/2009.

Med nuvarande 74 butiker och 16 kontrakterade kommer Clas Ohlson att ha totalt 90 butiker varav 44 i Sverige, 34 i Norge och 12 i Finland.

Ola Aurtande, Daglig Leder i Norge, +47 23 21 40 20, Mobil +47 911 21 895

Clas Ohlson AB (publ) grundades 1918 i Insjön, Dalarna. Koncernen omsätter i dag cirka 4 miljarder svenska kronor och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi har cirka 2 600 anställda. Sortimentet omfattar 15 000 artiklar inom bl.a. elektronik, el, verktyg, datortillbehör, mobiltelefontillbehör, biltillbehör, båttillbehör, beslag, urverk, Tv-stereo, foto-optik, kontorsmaterial och hushållsartiklar. Försäljningen sker främst genom egna butiker i Sverige, Norge och Finland. Våra butiker har årligen fler än 30 miljoner besökare.

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 4 800 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.