Clas Ohlson har tecknat kontrakt på ny butik i Björneborg, Finland

Clas Ohlson har tecknat kontrakt gällande en ny butik i Puuvilla, Björneborg, Finland. Butiken beräknas öppna i oktober 2014 och säljytan kommer att uppgå till 1075 kvadratmeter. Upptagningsområdet för butiken är ca 83 000 invånare.

Kommande butiksetableringar som hittills är kontrakterade är därmed: Norra Backa (Borlänge) i Sverige september 2013, Mobilia Shopping Centre (Malmö) i Sverige september 2013, Kaari Köpcentrum, Kannelmäki, (Helsingfors) i Finland oktober 2013, Nova Lund (Lund) i Sverige november 2013, Vimpeln Köpcentrum (Alingsås) i Sverige mars 2014, Kungens Kurva (Huddinge, Stockholm) i Sverige mars 2014, Barkarby Gate (Stockholm) i Sverige oktober 2014, Puuvilla (Björneborg) i Finland oktober 2014, Orkdal i Norge hösten 2014, Mandal i Norge hösten 2014, Sandefjord i Norge hösten 2014/vintern 2015 samt Umeå Syd (Umeå) i Sverige mars 2015.

Under verksamhetsåret 2013/14 planerar Clas Ohlson att etablera 12-17 nya butiker. Med nuvarande 178 butiker och 12 kontrakterade kommer Clas Ohlson att ha totalt 190 butiker varav 80 i Sverige, 67 i Norge, 31 i Finland och 12 i Storbritannien.

Sampo Päällysaho, VD Clas Ohlson Oy, Finland, mobil: +358 438 244 431.

John Womack, Informations- och IR-chef, tel +46 247 444 05.

Bo Heyman, Etableringschef, mobil +46 70 597 44 90.

Om Clas Ohlson
Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget försäljning och service via 178 butiker i fyra länder, e-handel, katalog, telefon och sociala medier. Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska små problem med ett sortiment av prisvärda produkter inom våra fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på OMX Nordic Exchange och har cirka 4 000 anställda. Besök Clas Ohlson på http://om.clasohlson.com (finansiell information) eller http://www.clasohlson.se (internetbutik)

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 4 800 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.