Clas Ohlson Lab Store – en ny arena för problemlösning i hemmet

Igår kväll invigdes Clas Ohlsons nya Lab Store i Stockholm. Lab Store är en konceptbutik som är uppbyggd som ett hem och som erbjuder kunderna en helt ny upplevelse av Clas Ohlson.

Clas Ohlsons Lab Store på Sveavägen 52 i Stockholm invigdes igår kväll tillsammans med inbjudna kunder och medarbetare. Butiken har ett unikt sortiment som varieras utifrån nyheter och säsong och kommer även att innehålla produkter och tjänster som testas tillsammans med kunderna innan de etableras i ordinarie sortiment. Här finns även ett servicecenter där kunderna kan boka hemmafix-hjälp genom Clas Fixare, framkalla bilder, lämna in knivar för slipning eller få rådgivning kring hemfixande.

– Med Lab Store får vi en ny arena för problemlösning i hemmet. Det blir en experimentverkstad där vi utvecklar affären tillsammans med kunderna och våra samarbetspartners samt ser goda möjligheter att testa nya digitala lösningar. Genom att integrera vårt Stockholmskontor med Lab Store kommer vi också närmare kunden i fler delar av organisationen, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson.

Med ett eget auditorium blir Lab Store även en plats där kunderna kommer att kunna ta del av föreläsningar och andra spännande events om olika typer av problemlösning i hemmet.

För mer information om Clas Ohlson butiksbestånd och framtida butiksetableringar, se detaljerad lista på about.clasohlson.com.

Niklas Carlsson, kommunikationschef, 0247-44429, niklas.carlsson@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 5 000 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.