Clas Ohlson öppnade idag ny butik i Esbo i Finland

Idag öppnade Clas Ohlson sin nya butik i Esbo i Finland. Butiken är Clas Ohlsons 37:e butik på den finska marknaden och koncernens totalt 214:e butik.

Det senaste tillskottet till Clas Ohlsons butiksnätverk öppnade idag i Ainoa, Esbo, i samband med invigningen av köpcentrets nya del. Clas Ohlson har varit efterlängtat och till invigningen erbjöds kunderna fina rabatter på hela sortimentet.

Butiken i Ainoa har en säljyta om cirka 818 kvm, och upptagningsområdet är cirka 76 000 invånare. I och med den nya butiken i Ainoa har Clas Ohlson 37 butiker på den finska marknaden.

Clas Ohlson erbjuder sina kunder en omnikanalupplevelse med e-handel och över 200 butiker på sex marknader. Clas Ohlson planerar att under kommande räkenskapsår 2017/18 att etablera 10-15 nya butiker netto.

För mer information om Clas Ohlsons butiksbestånd och framtida butiksetableringar, se detaljerad lista på om.clasohlson.com.

För mer information, kontakta:

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget produkter och tjänster för vardagens praktiska små problem i sex länder via över 200 butiker och e-handel. Clas Ohlson har ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm, har en omsättning om över 7,5 miljarder kronor och drygt 4 700 anställda. Besök Clas Ohlson på www.clasohlson.com

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 4 800 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.