Clas Ohlson öppnar idag ny butik i Oslo

Tidigare idag slog Clas Ohlson upp portarna för sin nya butik i Stovner i Oslo. Butiken är Clas Ohlsons 76:e butik på den norska marknaden och koncernens totalt 208:e butik.

När dörrarna till den nya Clas Ohlson-butiken i stadsdelen Stovner öppnades idag på morgonen var intresset stort och stämningen hög.

– Stovner är ett område under utveckling och vi har velat öppna en butik här under lång tid. Vi är glada över att nu äntligen kunna erbjuda invånarna här vårt breda och prisvärda sortiment av praktiska lösningar, säger Geir Hoff, landschef Clas Ohlson Norge.

Clas Ohlsons butik i Stovner i Oslo har en säljyta om cirka 750 kvadratmeter, och upptagningsområdet för butiken är cirka 130 000 invånare.

Med den nya butiken i Oslo kan Clas Ohlson erbjuda sina kunder en omnikanalupplevelse med e-handel och över 200 butiker på sex marknader. Clas Ohlson planerar att under räkenskapsåret 2016/17 expandera butiksnätverket med 3-8 nya butiker netto.

För mer information om Clas Ohlsons butiksbestånd och framtida butiksetableringar, se detaljerad lista på om.clasohlson.com.

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget produkter och tjänster för vardagens praktiska små problem i sex länder via över 200 butiker och e-handel. Clas Ohlson har ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm, har en omsättning om över 7,5 miljarder kronor och drygt 4 700 anställda. Besök Clas Ohlson på www.clasohlson.com.