Clas Ohlson påbörjar rekrytering av ny finansdirektör

Göran Melin har efter mer än sju år som ekonomi- och finansdirektör meddelat att han avser lämna sin tjänst för att anta nya utmaningar utanför företaget. En rekryteringsprocess för att tillsätta en ny ekonomi- och finansdirektör kommer därför att påbörjas.

Efter mer än sju fantastiska år på Clas Ohlson har jag kommit fram till att det är dags att gå vidare till nya utmaningar, säger Göran Melin, ekonomi- och finansdirektör på Clas Ohlson.

Vi har mycket att tacka Göran för, inte minst hans stora bidrag till utvecklingen av Clas Ohlson till det välskötta bolag det är idag. Jag vill tacka honom för hans insatser under alla dessa år och önskar honom all lycka i den framtida karriären, säger Lotta Lyrå, vd och koncernchef på Clas Ohlson.

Göran Melin kommer att fortsätta i tjänst fram till slutet av juni. En rekryteringsprocess för att hitta hans efterträdare påbörjas nu.

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Detta är sådan information som Clas Ohlson AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 februari 2018 klockan 08:00.

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 4 800 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på om.clasohlson.com.