Clas Ohlson publicerar årsredovisning för verksamhetsåret 2010/11

Clas Ohlsons årsredovisning för verksamhetsåret 2010/11 finns nu tillgänglig att läsa eller ladda ner på http://om.clasohlson.com/Aktieagare/Finansiell-information/Arsredovisning/.

En tryckt version av årsredovisningen kan beställas via http://om.clasohlson.com/Kontakt/Bestall-tryckt-information/ eller genom att skicka en beställning med namn och adressuppgifter via epost till ir@clasohlson.se eller via telefon 0247- 444 00.

En engelsk översättning av årsredovisningen kommer att finnas tillgänglig från och med den 30:e augusti 2010.

För mer information, kontakta:

Michael Ehrling, projektledare IR, 0247-444 96
John Womack, informations- och IR-chef, 0247-444 05

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag har företaget 143 butiker i fyra länder och distanshandel via Internet och postorder. Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska små problem med ett sortiment av prisvärda produkter inom våra fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på OMX Nordic Exchange och har cirka 3 500 anställda. Besök Clas Ohlson på http://om.clasohlson.com (finansiell information) eller http://www.clasohlson.se (internetbutik)

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com