Clas Ohlson tilldelas priset Årets Kundupplevelse 2014

Clas Ohlson har tilldelades priset Årets Kundupplevelse 2014 vid Nordic eCommerce Summit i Stockholm tidigare i veckan.

Juryns motivering till utmärkelsen Årets Kundupplevelse 2014 är: ”Clas Ohlson ser till att kunden får en bra upplevelse genom hela köpprocessen och med sin kunniga personal är det ett rent nöje att shoppa där.”

”De fina resultat som Clas Ohlson uppnår är en bedrift i en sådan tuff undersökning. Det är också uppmuntrande att en traditionell offline-handel lyckas så bra med sin e-handel”, säger Louise Ahokas på Nordic eCommerce Knowledge, arrangör av Nordic eCommerce Awards.

”Det är såklart oerhört glädjande att få ett sådant här erkännande. För oss på Clas Ohlson är kundmötet och kundservicen prioriterat och något vi jobbar med varje dag i alla våra säljkanaler, såväl butik som e-handel”, säger Peter Jelkeby, vVD Clas Ohlson.

Årets Kundupplevelse avgörs med hjälp av en så kallad Mystery eShopper-undersökning som görs på 100 nordiska webbplatser. Clas Ohlson fick högsta poäng i undersökningen som inkluderar 400 mätpunkter. Det som bedöms är webbplats, marknadsföring och kundservice.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, Clas Ohlson AB, telefon 0247 649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget försäljning och service i fem länder via drygt 180 butiker, e-handel, katalog och telefon. Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska problem med ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange, har en omsättningen om cirka 6,7 miljarder kronor och drygt 4 300 anställda. Besök Clas Ohlson på www.clasohlson.se.