Försäljning oktober

Försäljning oktober Clas Ohlson koncernen hade i oktober 1999 en försäljning uppgående till 94,8 mkr vilket motsvarar en ökning mot föregående år på 12% (84,5 mkr). Total försäljning för räkenskapsårets första halvår (maj-oktober 1999) uppgår därmed till 480,5 mkr vilket motsvarar en ökning mot föregående år på 27% (379,8 mkr). Jämfört med samma period föregående år har tre butiker tillkommit. Den 21 oktober öppnades Clas Ohlsons tolfte butik. Detta var i Strömmen utanför Oslo. Butiken är den femte norska butiken. Nästa vecka, den 18 november öppnas den trettonde butiken i Farsta utanför Stockholm. Den 9 november invigdes om- och tillbyggnaden av vårt centrallager i Insjön, en total investering på 75 mkr. För mer information kontakta: Gert Karnberger, vd 0247-444 34, Mobil 070-529 63 00 eller Lars Wallén, vice vd 0247-444 72, Mobil 070-318 61 10 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/12/19991112BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/12/19991112BIT00020/bit0002.pdf

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 5 000 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.