Försäljningen i juni ökade med 32 procent

Försäljningen i juni ökade med 32 procent Försäljningen i juni uppgick till 215,6 Mkr vilket är en ökning med 32 procent mot föregående år (162,9 Mkr). Jämfört med samma månad föregående år har sju butiker tillkommit. Av försäljningen fördelar sig 207,3 Mkr (155,2 Mkr) på butiker och 8,3 Mkr (7,7 Mkr) på postorder/Internet. Per land fördelar sig 132,2 Mkr (104,8 Mkr) på Sverige, 77,7 Mkr (57,0 Mkr) på Norge och 5,7 Mkr på Finland (1,1 Mkr). Antalet försäljningsdagar var högre än i fjol eftersom pingsthelgen inföll i maj i år jämfört med juni i fjol. Total försäljning för räkenskapsårets första två månader (maj-juni 2004) uppgår därmed till 398,2 Mkr vilket är en ökning mot föregående år på 22 procent (327,1 Mkr). För mer information kontakta: Gert Karnberger, vd 0247-444 34, Mobil 070-529 63 00 eller Lars Wallen, vice vd 0247-444 72, Mobil 070-318 61 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/14/20040714BIT20110/wkr0001.pdf

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 5 000 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.