Fortsatt mycket bra försäljning, +37% i juni

Fortsatt mycket bra försäljning, +37% i juni Koncernen hade i juni 2002 en försäljning uppgående till 147,2 Mkr vilket motsvarar en ökning mot föregående år på 37% (107,4 Mkr). Jämfört med samma period föregående år har sex butiker tillkommit. Total försäljning för räkenskapsårets första två månader (maj-juni 2002) uppgår därmed till 286,3 Mkr vilket motsvarar en ökning mot föregående år på 36% (210,2 Mkr). Kontrakt tecknat på ny butik i Norge Clas Ohlson har tecknat kontrakt på ytterligare en ny butik. Butiken kommer att ligga i köpcentret Ski, cirka 3 mil sydost om Oslo. Butiksytan blir cirka 1 100 kvadratmeter och planerad öppning är i november 2003. Kommande butiksetableringar som hittills är kontrakterade är därmed: Haugesund, Norge och Borås i oktober 2002, Helsingfors, Finland preliminärt i november 2002, Kista i december 2002, Jönköping i maj 2003, Ski, Norge och Gävle i november 2003. Vår målsättning är att öppna fyra till sex nya butiker per verksamhetsår. Med dessa butiker kommer vi att ha totalt 31 butiker varav 20 i Sverige, tio i Norge och en i Finland. För mer information kontakta: Gert Karnberger, vd 0247-444 34, Mobil 070-529 63 00 eller Lars Wallén, vice vd 0247-444 72, Mobil 070-318 61 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/10/20020710BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/10/20020710BIT00200/wkr0002.pdf

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 5 000 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.