Idag öppnade Clas Ohlsons nya Compact Store i Tyresö, Stockholm

Klockan 10:00 idag slogs portarna upp till Clas Ohlsons nya Compact Store i Tyresö Centrum i Stockholm.

Butiken i Tyresö är av formatet Compact Store, det vill säga en mindre butik men fortfarande full av smarta produkter, praktiska lösningar och inspiration. Här finns även tjänsten Hyr hos Clas Ohlson där man som kund kan hyra verktyg till hemmaprojektet.

– Det är härligt att få öppna upp en butik i ett lokalt kommuncentrum som Tyresö med många kunder vi kan underlätta vardagen för. Det känns som ett naturligt steg efter det positiva bemötande vi fick för vår Pop-up store som var öppen här under julhelgerna. Projektteamet på plats har jobbat länge med förberedelserna och gjort ett jättefint jobb så det känns skönt att kunna slå upp portarna, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson.

Clas Ohlson Compact Store i Tyresö har en försäljningsyta om cirka 450 kvadratmeter och har ett upptagningsområde på cirka 50 000 invånare.

För mer information om Clas Ohlsons butiksbestånd och framtida butiksetableringar, se detaljerad lista på om.clasohlson.com.

For mer information, vänligen kontakta:
Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 4 800 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.