Idag sprängde Club Clas enmiljongränsen

Clas Ohlsons kundklubb Club Clas har växt med mer än 2 000 nya medlemmar varje dag sedan starten i mars 2013. Idag, bara lite drygt ett år efter lanseringen, nådde Club Clas en miljon medlemmar.

Hela 10 procent av Sveriges befolkning är med i Clas Ohlsons lojalitetsprogram Club Clas. Kundklubben, som lanserades i Sverige för lite drygt ett år sedan, har snabbt blivit en succé och nådde idag en miljon medlemmar.

Club Clas premierar trogna kunder med skräddarsydda rabatter, inbjudan till temakvällar och bonus på alla inköp. Kundklubben ger också medlemmarna mervärde i form av inspiration samt tips och idéer till smarta lösningar på vardagens små praktiska problem.

”Vi är mycket stolta över att på bara ett år ha skapat ett sådant engagemang för Club Clas att vi idag har en miljon medlemmar. Detta ger oss fantastiska möjligheter att skapa än mer värde för våra mest lojala kunder och att bli mer träffsäkra i vår kommunikation. Vi firar tillsammans med våra Club Clas-medlemmar hela dagen imorgon i alla våra butiker runtom i landet, men också på webben där vi inleder firandet redan vid midnatt”, säger Nina Lindfors, Sverigechef Clas Ohlson.

Club Clas finns idag tillgänglig för Clas Ohlsons kunder i Sverige men kommer succesivt lanseras på Clas Ohlsons övriga marknader med start i Finland till hösten.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, Clas Ohlson AB, telefon 0247 649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget försäljning och service i fem länder via drygt 180 butiker, e-handel, katalog och telefon. Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska problem med ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange, har en omsättningen om cirka 6,7 miljarder kronor och drygt 4 300 anställda. Besök Clas Ohlson på www.clasohlson.se.