Kontrakt tecknat på butik i Partille

Clas Ohlson har tecknat kontrakt på ytterligare en ny butik. Butiken kommer att ligga i Partille köpcentrum utanför Göteborg. Butiksytan blir cirka 1 600 kvadratmeter och planerad öppning är i april 2006. Upptagningsområdet för butiken är cirka 150 000 invånare. Antal butiker i köpcentret är ca 100 st och antal besökare cirka 6 miljoner per år. Kommande butiksetableringar som hittills är kontrakterade är därmed: Haninge december 2004, Kuopio i Finland februari 2005, Åbo i Finland och Skellefteå mars 2005, Solna och Östersund april 2005, Esbo i Finland september 2005, Vanda i Finland oktober 2005, Kalmar och Oslo City i Oslo november 2005, Hamar i Norge mars 2006, Partille april 2006 samt Karlstad september 2006. Vår målsättning är att öppna sex till tio nya butiker per verksamhetsår. Med dessa butiker kommer vi att ha totalt 55 butiker varav 31 i Sverige, 16 i Norge och åtta i Finland. För mer information kontakta: Bo Heyman, etableringsansvarig 0247-444 90, Mobil 070-597 44 90 eller Gert Karnberger, vd i Sverige 0247-444 34, Mobil 070-529 63 00

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget produkter och tjänster för vardagens praktiska små problem i sex länder via över 200 butiker och e-handel. Clas Ohlson har ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm, har en omsättning om cirka 8 miljarder kronor och drygt 4 800 anställda. Besök Clas Ohlson på www.clasohlson.com.