Kontrakt tecknat på butik i Hudiksvall

Clas Ohlson har tecknat kontrakt på ytterligare en butik.

Butiken kommer att ligga i gallerian Fyren i centrala Hudiksvall. Butiksytan uppgår till ca 700 kvadratmeter. Köpcentret har 13 butiker. Upptagningsområdet för butiken är ca 90 000 invånare varav primärområde ca 36 000. Butiken beräknas öppna i mars 2009.

Kommande butiksetableringar som hittills är kontrakterade är därmed:

Seinäjoki i Finland och Drammen i Norge september 2008, Asker och Jessheim i Norge och Rovaniemi i Finland oktober 2008, Kristiansand i Norge, Espoo och Joensuu i Finland och Skövde november 2008, Croydon/London Storbritannien under perioden november 2008 till januari 2009, Narvik i Norge december 2008, Motala januari 2009, Falun och Hönefoss i Norge februari 2009, Molde i Norge och Hudiksvall mars 2009, Nordby/Strömstad i Sverige juni 2009, Frölunda och Värnamo hösten 2009 samt Lillehammer i Norge under perioden hösten 2009 till vintern 2010.

Clas Ohlsons målsättning är att öppna 20 till 25 nya butiker under verksamhetsåret 2008/2009.

Med nuvarande 88 butiker och 20 kontrakterade kommer Clas Ohlson att ha totalt 108 butiker varav 52 i Sverige, 39 i Norge och 16 i Finland och en i Storbritannien.

Bo Heyman, etableringschef, Tel 0247-444 90, Mobil 070-597 44 90

John Womack, Informations- och IR-chef, Mobil 070-678 24 99

Clas Ohlson AB (publ) grundades 1918 i Insjön, Dalarna. Koncernen omsätter i dag cirka 4,6 miljarder kronor och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi har cirka 3 000 anställda. Sortimentet omfattar 15 000 artiklar inom bl.a. elektronik, el, verktyg, datortillbehör, mobiltelefontillbehör, biltillbehör, båttillbehör, beslag, urverk, TV-stereo, foto-optik, kontorsmaterial och hushållsartiklar. Försäljningen sker främst genom egna butiker i Sverige, Norge och Finland. Under 2008/09 planeras de första butiksetableringarna i Storbritannien.

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 5 000 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.