Banbrytande bredbandsleverantör väljer Clavisters virtuella säkerhetslösning för världsomspännande satsning

Örnsköldsvik, Sverige. 9 mars 2018. Clavister (NASDAQ: CLAV), en ledande leverantör av högpresterande nätverkssäkerhet, tillkännager idag att en banbrytande bredbandsleveratör har valt Clavisters virtuella säkerhetslösning för integration i deras storskaliga och världsomfattande bredbandsutbyggnad.

Denna nya kund utgör en av Clavisters allra största tjänsteleverantörskunder hittills med avseende på förväntat kapacitetsbehov. Detta med utgångspunkt i att kunden avser att bygga upp och tillhandahålla höghastighetsbredband med global täckning. Då Clavisters affärsmodell baseras på datamängd förväntas denna affär innebära ett kommersiellt högvattenmärke. En första mindre order har redan erhållits, med en förväntan om en serie av ytterligare order i takt med kundens utbyggnad.

Affären är dessutom betydelsefull för Clavister utifrån perspektivet att ytterligare en kundgrupp vid sidan av mobiloperatörer nu väljer att anamma och integrera Clavisters teknologi i sin verksamhet.

”Denna affär visar att våra innovativa lösningar inte bara är extremt skalbara utan även är gångbara hos ett flertal olika typer av tjänsteleverantörer”, säger John Vestberg, VD och koncernchef för Clavister.

För mer information om den här pressreleasen kontaktas:
Håkan Mattisson, CFO for Clavister Group
+46 (0)660-29 92 00

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot.