Canon IT Solutions beställer planenligt fler brandväggar från Clavister

Canon IT Solutions lägger ytterligare beställningar av E80 brandväggar och adderar 3.9MSEK i ordervärde till tidigare i Q2 annonserade 1,9MSEK.

Clavister (Nasdaq: CLAV), verksam inom högpresterande nätverkssäkerhet, fortsätter tillsammans med Canon IT Solutions att växa enligt plan på den Japanska marknaden, under Q2 har Canon beställt ytterligare 900 enheter av den minsta Clavister brandväggen E80, till ett totalt ordervärde av 5,8MSEK (jämfört med 1,8 Q1).

Jim Carlsson, VD Clavister: ”Vi är fortfarande i en initial uppbyggnadsfas att tillsammans med Canon IT Solutions etablera Clavister som en av de stora brandväggsleverantörerna på den Japanska marknaden. Som en följd av det strategiska samarbetsavtal som tecknades mellan Clavister och Canon IT Solutions i slutet på 2015 pågår det ett stort antal aktiviteter där vi tillsammans med Canon IT Solutions utbildar lokala partners i Clavister´s lösningar. Vi ser med stor tillförsikt fram mot en tydlig tillväxt på den Japanska marknaden.”

Canon IT Solutions är ett helägt dotterbolag till Canon Marketing Japan Group som med sina 18.000 anställda över hela världen och är en av de mest inflytelserika system-integratörerna av IT-tjänster på den japanska marknaden. Canon ökar snabbt sina ansträngningar att befästa sin position som en ledande distributör av säkerhetslösningar.

Clavister Investor Relationskontakt:

Peter Dahlander
P: +46(0)736 796 740
peter.dahlander@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har 6 2053 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Snabbfakta

Citat