• Clavister/

Canon IT Solutions fortsätter sina inbrytningar på japanska IT säkerhetsmarknaden med Clavisters lösningar

Canon IT Solutions beställer 300 enheter av Clavisters brandvägg E80 till ett värde av 1.9million SEK.

Canon IT Solutions Inc., ett företag inom Canon Marketing Japan (Canon MJ) Group och Clavister, en leverantör av nätverkssäkerhetslösningar, fortsätter enligt lagd plan att utöka sin närvaro på den japanska IT- säkerhetsmarknaden, vilket resulterat i orders från Canon till ett sammanlagt värde av 1.9 millioner kronor.

Företagen tecknade ett distributionsavtal* i Q4 2015 och har sedan dess gemensamt investerat i marknadsföring av Clavisters lösningar i Japan. Som ett resultat av aktiviteten har Canon IT beställt 300 E80 och 10 W20 av Clavisterprodukter, för återförsäljning till japanska företag , då marknaden har visat stort intresse för lösningarna. Ytterligare beställningar är att vänta då företagen gemensamt arbetar för att ta en betydande andel av den omfattande japanska marknaden för säkerhetslösningar.

*https://www.clavister.com/investor-relations/pressreleases/view/?pid=2010791#.Vvp_rBN95TY

Clavisters vd Jim Carlsson kommenterade: "Clavister och Canon har tillsammans investerat mycket kraftigt i marknadsföringsaktiviteter och vi börjar belönas för våra ansträngningar. Vi har redan en hälsosam pipeline av intresserade kundföretag och är övertygade om att vi kommer att kunna fortsätta bygga vidare på våra tidiga framgångar allt eftersom fler företag blir medvetna om våra marknadsledande lösningar. "

Canon IT Solutions är ett helägt dotterbolag till Canon Group med över 26.000 anställda över hela världen och är en av de mest inflytelserika systemintegratörerna av IT-tjänster på den japanska marknaden. Canon ökar snabbt sina ansträngningar att befästa sin position som en ledande distributör av säkerhetslösningar.

Clavisters lösningar sträcker sig från instegsmodeller av nästa generations brandvägg (NGFW) i desktopformat till Virtual Series Gateways som möjliggör stora dataflödesvolymer och ger upp till sex niors (99,9999 %) tillgänglighet för carrier grade-säkerhet i de mest krävande nätverksmiljöerna.

För mer information, kontakta gärna:
Peter Dahlander, IR kontakt
46(0) 73 679 67 40
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har 6 100 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Snabbfakta

Citat