• Clavister/

Clavister beskriver hur kommunikationstjänsteleverantörer säkert kan implementera SDN & NFV i sina nät

En nyskriven guide i form av ett nyhetsbrev från Clavister belyser fördelarna med SDN / NFV och vilken strategi som bör antas inför en planerad migrering

Clavister (Nasdaq: CLAV), ledande inom högpresterande nätverkssäkerhet, har publicerat ett nyhetsbrev på ämnet "Virtualiserad säkerhet – The end of Big Iron", en guide för ”Communikation Service Providers” (CSPs) om hur man bäst planerar och säkert migrerar sina nät till SDN / NFV, för att uppnå maximala strategiska och operativa fördelar.

Enligt Gartner kan CSPs förvänta sig en OPEX minskning med upp till 60% och en Capex minskning med upp till  40% * med antagandet av SDN / NFV infrastruktur och driva införandet av nya tjänster såsom programvarustyrd WAN och virtuella CPE. Övergången till dynamiska SDN / NFV miljöer har redan börjat: redan under 2018, kommer över 70% av CSPs att ha genomfört ”proof of concept”-projekt på NFV och SDN, och mer än 50% kommer att gå mot en implementationsfas för att säkerställa att man förblir konkurrenskraftig.

Clavisters guide belyser hur CSPs kan leverera och upprätthålla säkerheten när de migrerar till SDN / NFV. Den visar hur de kan övervinna utmaningarna och upprätthålla prestanda och skalbarhet, nätverks kompatibilitet och bibehålla viktiga applikationer samtidigt som en smidig migrering och skalbarhet från proof-of-concept till kommersiell distribution genomförs.

*  MWC Q&A:  http://www.gartner.com/newsroom/id/3213418

Det fullständiga pressmeddelandet på engelska finns att läsa på Clavister hemsida.

För ytterligare information kontakta:

Andreas Åsander
+46(0)70 262 22 22
andreas.asander@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Clavister Holding ABs aktier är noterade på Nasdaq First North under kortnamnet CLAV och har 6 034 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.