Clavister ingår distributionsavtal med BlueWorks

Ny distributör i Mexiko stärker Clavisters närvaro på den latinamerikanska marknaden med fokus på tjänsteleverantörer inom Managed Security Service Providers (MSSPs).

Örnsköldsvik, Sverige. 18 Juni, 2018. Clavister, en ledande leverantör av säkerhetslösningar för nätverk, meddelar att man tecknat distributionsavtal med BlueWorks, en mexikansk distributör som kommer att erbjuda Clavisters lösningar till sina återförsäljare och kunder.

"Säkerhetssituationen i Mexico har nått en kritisk punkt och det finns en stor efterfrågan av förstklassiga cybersäkerhetsprodukter,” säger BlueWorks CTO, Javier Salazar. “När vi först fick kännedom om Clavister blev vi helt övertygade om att deras teknologi, lösningar och produkter är helt rätt val för våra återförsäljare och deras slutkunder”, fortsätter Javier.

Clavisters unika och egenutvecklade operativsystem minimerar risken att drabbas av vanliga och kända säkerhetsproblem som andra säkerhetsprodukters plattformar drabbas av. Clavister erbjuder brandväggs-, antivirus-, autentiserings- och behörighetshanteringslösningar, som tillsammans skapar ett komplett och sammanhängande ekosystem av nätverkssäkerhet.

“Mexiko är en spännande marknad med stora och intressanta bolag, vilka BlueWorks kan nå genom sina distributionskanaler. Särskilt mycket ser vi fram emot att expandera våra affärer inom MSSP, en kundgrupp som teamet på BlueWorks har stor erfarenhet av”, förklarar Clavisters säljchef för Enterprise Sales, Andreas Åsander.

För mer information om den här pressreleasen kontaktas:
John Vestberg, President and CEO
john.vestberg@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot.