Clavister ingår samarbete med Konica Minolta Sverige för deras ”Year of IT Security”- satsning

Örnsköldsvik, Sverige. Clavister, en ledande leverantör av nätverkssäkerhetslösningar, kommer vara Konica Minoltas samarbetspartner i deras ”Year of IT Security”-satsning som lanseras nu i april.

Clavister kommer att vara en kritisk komponent i den cloud-säkerhetslösning som Managed Security Serivice Providern (MSSP) Konica Minolta introducerar för sina kunder på sin Remote Care plattform. Plattformen är en ”managed IT and security”-tjänst med olika nivåer av skydd och funktioner, med allt från enklare övervakning av MFP-applikationer genom funktionen Remote Care App, till mer omfattande säkerhetsverktyg som Remote Care Backup och Remote Care Antivirus. Med den viktiga tjänsten Remote Care Workplace kan Konica Minolta dessutom erbjuda en helhetslösning för IT-drift och säkerhet till sina kunder. På samtliga plattformar kommer Clavisters virtuella brandväggar att vara den grundläggande säkerhetslösningen.

”Att öka våra kunders medvetenhet om IT-säkerhet och hur fundamentalt viktig IT-säkerhet är för driften av deras verksamhet är vårt främsta mål med ”Year of IT Security”. Vi har ett stort förtroende för Clavisters produkter och deras teknik kommer vara en viktig aspekt i vårt erbjudande till MSP-kunder”, säger Anders Arbin, Produktmarknadschef IT Service för Konica Minolta.

"Konica Minolta är en av våra viktiga partners i Norden och det är med nöje som vi samarbetar med dem i den här paketerade lösningen. För oss på Clavister är IT-säkerhet vår passion och anledningen till att vi fortsätter utveckla vår teknik. Konica Minolta använder sig av tekniken för att kunna erbjuda deras MSP-kunder säkrare virtuella miljöer”, säger Jan Nahlbom, Clavisters säljchef för Norden.

För mer information om Konica Minoltas Remote Care lösning, besök: http://remotecare.se
Vill du veta mer om Clavisters ”Managed Security Service Provider”-lösning besök: https://www.clavister.com/mssp

För mer information gällande Konica Minolta kontakta:
Anders Arbin, Produktmarknadschef IT Service för Konica Minolta

Anders.Arbin@konicaminolta.se

För mer information eller förfrågningar om mediamaterial kontaktas:

Sam Coleman, Director of Marketing and Corporate Communications

Sam.coleman@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot.