Clavister och Nokia Networks samarbetar inom virtuella ”next generation” säkerhetslösningar

Samarbetet kommer att erbjuda  skydd av och hantera nätverk med Clavisters virtuella, nästa generations skalbara säkerhetslösningar

Clavister (Nasdaq: CLAV), ett ledande företag inom högpresterande virtuell säkerhet, befäster sitt strategiska samarbete med Nokia Networks för att utveckla och leverera avancerade virtuella säkerhetslösningar för operatörer och mobiloperatörer.

Det initiala formella samarbetet annonserades tidigare i ett pressmeddelande den 9 juni 2015, utan att det då kunde anges att Nokia Networks var partner.

Nokia Networks, en av världens tre främsta infrastrukturleverantörer som betjänar de flesta av de största globala Telekomoperatörerna, kommer att integrera Clavisters säkerhetslösningar in i sitt Nokia NetGuard program, som har till syfte att skydda infrastruktur och abonnentnätverks-data mot bl a riskerna för cyberattacker och avlyssning

Giuseppe Targia, Vice President för affärsenheten Säkerhet & IoT sade: "En integration av virtuella och fysiska säkerhetslösningar, som hanteras av ett gemensamt administrations-gränssnitt som ger flexibilitet och rörlighet, är absolut nödvändigt i telekomapplikationer i Cloud-miljö. Clavister levererar ett virtualiserat säkerhetssystem som tillåter separation och åtkomstkontroll för virtuella maskiner och virtuella nätverk inom Cloud miljö. "

Partnerskapet kommer att påtagligt stärka Clavisters möjligheter inom virtuella säkerhetslösningar på Mobiloperatörsmarknaden.

Jim Carlsson, VD på Clavister säger: "Detta är en stor möjlighet för Clavister att öka sin marknadsandel av säkerhetsrelaterade investeringar inom Telekom och mobila nätinfrastrukturer. Samarbetet med Nokia Networks är ett viktigt steg. Det ger oss en specifik möjlighet att stärka vår position inom virtualiserade Cloud-lösningar, där säkerheten är en viktig komponent. "

Clavisters ”next generation” Security Suite för mobilnät, ger operatörerna en rad säkerhetsalternativ, ämnade att skydda hela nätverk, från den enskilda radiobasstationen till core-nätverket.

Följ Clavister på Sociala Media

Clavister Blog

För mer information, kontakta gärna:
Peter Dahlander, IR kontakt
46(0) 73 679 67 40
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud" lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har cirka 6 300 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Snabbfakta

Citat