Clavister rekryterar strategichef från IBM och Google

Tillsättandet av en erfaren strategichef utgör en viktig komponent i Clavisters affärsplan för tillväxt.

15:e november 2017, Örnsköldsvik – Clavister (Nasdaq: CLAV), en ledande leverantör av högpresterande säkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk, har utsett Przemek Sienkiewicz till strategichef (Chief Strategy Officer) för bolaget, med tillträde omgående.

Sienkiewicz kommer till Clavister med en omfattande branscherfarenhet, allra senast från IBM där han ledde en omfattande satsning på molntjänster och kognitiva affärslösningar. Innan dess var Sienkiewicz ansvarig för att bygga upp Googles enterprise-division i ett 30-tal europeiska länder, och har tidigare även lett Oracles europeiska försäljningsverksamhet. Sienkiewicz har en magisterexamen i ekonomi och företagsstrategi från Economic University i Poznan, Polen.

“För Clavister är det självklart en enorm styrka att kunna rekrytera denna typ av strategiska kompetens till bolaget”, säger John Vestberg, VD och koncernchef för Clavister. ”Przemek kommer att vara otroligt värdefull för att driva vår bolagsstrategi framåt likväl som att bygga relationer med viktiga framtida kunder och partners”, fortsätter Vestberg.

För egen del attraheras Sienkiewicz av cybersäkerhetsindustrin, dess utveckling och Clavisters potential: ”Clavister är perfekt positionerade, med rätt struktur och ambitionsnivå, för att kunna göra ett ordentligt avtryck i marknaden. Att i ett sådant läge kunna bistå med min kompetens och erfarenhet för att hjälpa bolaget att växa för att nå sin fulla potential känns otroligt spännande. Jag ser fram emot att kunna leverera värde till bolaget och Clavisters kunder,” sammanfattar Sienkiewicz.

För mer information eller förfrågningar om mediamaterial kontaktas:
Sam Coleman, Vice President of Marketing and Corporate Communications
Sam.coleman@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot.