Clavister startar dotterbolag i Tyskland

Örnsköldsvik, 13 april, 2018 - Clavister startar dotterbolag i Tyskland för att ytterligare stärka positionen som en ledande europeisk leverantör av nätverkssäkerhetslösningar. Etableringen är i linje med Clavisters tillväxtstrategi och innebär ett ökat fokus på hela den viktiga DACH-regionen (Tyskland, Österrike och Schweiz), vilket är en av Clavisters tre huvudmarknader, tillsammans med Norden och Japan.

Den tyska marknaden har hittills hanterats via partner, men Clavister tar nu nästa steg för att på bästa vis tillgodose det ökande kundintresset från denna stora marknad.

"Vi märker av ett ökande intresse för Clavister från både distributörer, återförsäljare och slutkunder inom hela regionen och den efterfrågan vill vi nu kunna möta genom att finnas på plats med egna resurser. Denna satsning på en av våra huvudmarknader utgör en viktig milstolpe i vår affärsplan. Extra glädjande är att vi direkt bygger upp organisationen med flera seniora personer som tar med sig mycket goda erfarenheter från nätverkssäkerhetsbranschen", säger John Vestberg, VD och koncernchef för Clavister.

För mer information om den här pressreleasen kontaktas:
Håkan Mattisson, CFO for Clavister Group
+46 (0)660-29 92 00

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av molnbaserade lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens och morgondagens säkerhetshot.