Clavister utnämner Johan Edlund till Chief Marketing & Products Officer

Örnsköldsvik, Sverige. 2 mars 2018. Clavister (NASDAQ: CLAV), en ledande leverantör av högpresterande nätverkssäkerhet, tillkännager utnämningen av Johan Edlund till Chief Marketing & Products Officer för att leda bolagets nybildade marknads- och produktavdelning.

Edlund har mångårig erfarenhet från bland andra Aptilo, Procera Networks och mobiloperatören 3 av att bygga upp och leda kommersiella produkt- och marknadsverksamheter. Dessa färdigheter kommer att vara särskilt värdefulla i arbetet med att förädla Clavisters teknologiportfölj och skapa kommersiellt gångbara erbjudanden för Clavisters kunder.

“Jag kan inte tänka mig ett bättre tillfälle att ansluta till Clavister och få bidra till den resa bolaget gör just nu mot att bli en av världens mest framgångsrika leverantörer av cybersäkerhet,” förklarar Edlund. “Min viktigaste uppgift blir att skapa de bästa förutsättningarna för en stark tillväxt genom tydliga kommersiella paketeringar och en professionell marknadskommunikation,” tillägger han.

"Johan Edlund blir en vital del av vår ledningsgrupp med den viktiga uppgiften att leverera på våra tillväxtambitioner. Med Johan och övriga medlemmar av vårt professionella marknads- och produktteam är jag övertygad om att vår innovativa teknologi kommer att nå kommersiell framgång,” säger John Vestberg, VD och koncernchef för Clavister.

För mer information eller förfrågningar om mediamaterial kontaktas:
Sam Coleman, Director of Marketing and Corporate Communications
Sam.coleman@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot.