Clavister värvar marknadsexpert från Sandvine och kommersiell lösningschef från Ericsson för att stärka marknadsbudskap och accelerera tillväxt

Örnsköldsvik, Sverige. 6:e mars, 2018. Clavister (NASDAQ: CLAV), en ledande leverantör av högpresterande nätverkssäkerhet, tillkännager två viktiga rekryteringar, Thomas Vasen och Stefan Brodin, till bolagets nybildade marknads- och produktavdelning.

Thomas Vasen är en erfaren kommunikations- och marknadsföringsexpert med tung industriell bakgrund från bland andra Sandvine, Procera Networks och Digital Route. Thomas kommer att bidra starkt till Clavister med sin erfarenhet av kommersiella paketeringar av högteknologiska lösningar.

Stefan Brodin, senast i rollen som strategisk produktchef hos Ericsson, är expert på produktledning med kommersiellt fokus. Stefan ansluter till Clavister i rollen som kommersiell lösningschef och kommer att leda den kommersiella paketeringen och utrullningen av nya lösningar baserade på Clavister teknologiplattform.

”Att ha två så erfarna produktledare och marknadsförare som Thomas Vasen och Stefan Brodin ombord är en ovärderlig tillgång för Clavister och en otrolig operationell förstärkning som tveklöst kommer att hjälpa oss att lyckas med vår målsättning att växa,” menar Clavisters Chief Marketing & Products Officer, Johan Edlund. ”Vi är övertygade om att vår produkt- och marknadsstrategi kommer resultera i att både nya kunder och nya kundsegment attraheras av Clavisters starka teknologi.”

För mer information eller förfrågningar om mediamaterial kontaktas:
Sam Coleman, Director of Marketing and Corporate Communications
Sam.coleman@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot.