Clavister växer och flyttar in i Uminova Science Park affärspark i Umeå

Clavister har en lång och solid erfarenhet av IT-säkerhet, ett globalt företag med fyra kontor i Sverige samt kontor i Tyskland, Italien och Kina. I takt med Clavister’s tillväxt har Umeå kontoret växt ut ur sina lokaler och flyttar därför till ett större kontor hösten 2018.

Vi har vuxit ut ur vårt nuvarande kontor och var på jakt efter ett kvalitativt och mycket funktionellt utrymme till vår personal i Umeå”, säger John Vestberg, VD Clavister. ”Vi har hittat ett idealiskt läge i Uminova Science Park som hjälper oss att skala vår verksamhet och vara nära en akademisk infrastruktur för att dra nytta av nya talanger och idéer.” avslutar han.

Företagsparken Uminova Science Park, väl belägen i Umeå universitetsstad, inriktar sig på innovativa företag inom medicin, teknik och IT. Den omedelbara närheten till universitetet och norrlands universitetssjukhus, skapar en inbjudande mötesplats för både stora och små idéer. Clavister’s Umeå kontor flyttar in på Kuratorvägen 2, mitt emot IKSU Sport.

”Clavister är ett otroligt spännande företag och är starkt aktiv på marknaden tack vare dess fokus på IT-säkerhet. Deras etablering på Uminova stärker affärsparken och ligger helt i linje med vår strategi att skapa en teknisk nod i den delen av området”, säger Thomas Johansson, VD för Baltic Group Property, som förvaltar området.

Clavister grundades 1997 och erbjuder säkerhetslösningar för både fysiska och virtualiserade miljöer och deras produkter finns tillgängliga över hela världen. Huvudkontoret ligger i Örnsköldsvik.

För mer information om den här pressreleasen kontaktas:

Henrik Olsén
Director of People and Culture

henrik.olsen@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot.