• Clavister/

Clavisters nya version av säkerhetsprogramvara medför förbättrad funktionalitet och dramatiska prestandaökningar

Clavisters cOS Core version 11.00 förbättrar VPN och webbfiltreringsfunktionalitet samt ökar prestandan i vissa produkter med upp till 600 % genom utnyttjandet av ”multi-core” arkitektur

Detta PM är en svensk version av det engelska pressmeddelande som distribuerades kl. 08.00 1 oktober 2015

Clavister, ett ledande företag inom högpresterande nätverkssäkerhet, har meddelat att man lanserat en ny programvaruversion av sitt säkerhetsoperativsystem som kan leverera prestandaökningar med upp till 600 % jämfört med tidigare versioner.

Clavister cOS Core version 11.00 levererar en rad nya funktioner, inklusive förbättrad anti-spam och skydd mot skadliga länkar.

Viktiga förbättringar inkluderar:

• En ”multi-core” arkitektur med ”interface poll offloading” för att öka prestandan för klartext med upp till 100 %

• Med Intel QuickAssist kryptoaccelerator ökas VPN prestandan med upp till 600 %

• Hög prestanda Application Layer Gateway med HTTP inspektion, förbättrar Web Content Filtering prestandan med upp till 300 %

Jim Carlsson, VD på Clavister: " Den nya programvaran inte bara förbättrar prestandan i tre viktiga områden, men lägger också till ett extra lager av skydd mot skräppost och skadliga länkar som avsevärt kommer att minska risken för skadlig kod in ett nätverk. Vi strävar efter att leverera klassens bästa lösningar som maximerar nätverken och ger ett robust skydd för cyber security problematiken; med den senaste versionen kommer vi att se nya och befintliga kunder kan åtnjuta de mest aktuella skydds- och prestandanivåerna på marknaden. "

Den senaste versionen av programvaran är nu tillgänglig för alla befintliga Clavisters kunder med stöd för flera produkter, bland annat E80, W20, W30 och den nyligen introducerade W50. Kunderna kan kontakta sin lokala Clavister säljrepresentant för ytterligare information om hur Clavister cOS Core version 11.00 kommer att öka prestanda på specifika Clavister-produkter.

För mer information, kontakta gärna:
Peter Dahlander, IR kontakt
46(0) 73 679 67 40
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud" lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Snabbfakta

Citat