D-Link och Clavister ökar säkerheten med nytt gemensamt produkterbjudande

Marknadsledaren D-Link använder Clavisters mjukvara i nyutvecklade säkerhetsprodukter

Clavister (Nasdaq: CLAV) och D-Link, världsledande inom trådlösa nätverk för hem- och SMB-marknaden*), har idag ingått ett långsiktigt avtal.

I syfte att vinna betydande andelar av marknaden för nätverkssäkerhet, har D-Link lanserat en ny brandvägg, DFL-870 avsedd för SMB*) och företagskunder.

DFL-870 är den första produkten i en planerad serie av högpresterande säkerhetsprodukter. För denna nya produktlinje har D-Link valt Clavister att leverera ett komplett utbud av säkerhetsmjukvara.  Som en del av detta avtal kommer Clavister även att leverera avancerade tekniska tjänster och underhåll.

D-Link är en av marknadsledarna inom flera produktområden inom kommunikations-lösningar, inklusive trådlöst nätverk, switchar och IP-kameror. På tillväxtmarknader som Indien, har D-Link en tydlig marknadsledande position med över 30% av den trådlösa nätverksmarknaden. Clavister förväntar sig att överenskommelsen skall generera intäkter under Q4 2016. Med tanke på D-links marknadsposition och starka ambitioner med den nya produktlinjen, räknar Clavister med att intäkterna från D-Link växer till flera miljoner dollar under de kommande tre till fem åren, med åtföljande mycket höga marginaler.

Jim Carlsson, VD på Clavister kommenterade: "Detta avtal med D-Link gör det möjligt för oss att kombinera våra företags respektive styrkor för att leverera säkerhetslösningar till ett för kunderna konkurrenskraftigt pris, särskilt på tillväxtmarknader där D-Link har en stark närvaro. Vi ser fram emot ett nära samarbete med D-Link där vi förser marknaden med dessa nya produkter. "

ML Jean, D-Link's head of Enterprise Switches på D-Link säger: "Den nya, D-Link Unified Threat Management (UTM) brandväggslösningen, är en ”best-in-class” säkerhetslösning som sammanför år av forskning och utveckling i en enda robust ”end to end”-lösning för företag. Genom detta partnerskap, räknar vi med att öka säkerheten och tryggheten för företag runt om i världen. När Clavisters kraftfulla programvara kombineras med D-Links  30-åriga globala närvaro, omfattande distributionskanaler och starka SMB*)- och företags –relationer, borgar detta för ett starkt genomslag i nätverkssäkerhetsbranschen."

*) SMB = https://sv.wikipedia.org/wiki/Sm%C3%A5_och_medelstora_f%C3%B6retag

//Ends

Denna information är sådan information som Clavister Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 oktober 2016 kl. 11.30

Clavister Investor Relationskontakt:

Peter Dahlander
P: +46(0)736 796 740
peter.dahlander@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Clavister Holding ABs aktier är noterade på Nasdaq First North under kortnamnet CLAV och har 6 054 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Om D-Link

D-Link är en ledande global leverantör av nätverksprodukter för hem, småföretag, medelstora till stora samt medelstora företagsmiljöer och tjänsteleverantörer. D-Link implementerar och stöder enhetliga nätverkslösningar som integrerar funktioner i växlar, trådlösa nät, bredband, lagring, IP-övervakning och molnbaserad nätverkshantering. D-Link har designat, utvecklat och tillverkat prisbelönta produkter sedan starten 1986 i Taiwan. D-Link har på 30 år vuxit från en grupp av sju vänner till mer än 3.000 anställda över hela världen. För mer information besök dlink.com, Facebook (facebook.com/dlink) eller Twitter (twitter.com/dlink).

Snabbfakta

I syfte att vinna betydande andelar av marknaden för nätverkssäkerhet, har D-Link lanserat en ny brandvägg, DFL-870 avsedd för SMB och företagskunder. DFL-870 är den första produkten i en planerad serie av högpresterande säkerhetsprodukter. För denna nya produktlinje har D-Link valt Clavister att leverera ett komplett utbud av säkerhetsmjukvara

Citat

Jim Carlsson, VD
Den nya, D-Link Unified Threat Management (UTM) brandväggslösningen, är en ”best-in-class” säkerhetslösning som sammanför år av forskning och utveckling i en enda robust ”end to end”-lösning för företag. Genom detta partnerskap, räknar vi med att öka säkerheten och tryggheten för företag runt om i världen. När Clavisters kraftfulla programvara kombineras med D-Links 30-åriga globala närvaro, omfattande distributionskanaler och starka SMB*)- och företags –relationer, borgar detta för ett starkt genomslag i nätverkssäkerhetsbranschen.
ML Jean, D-Link's head of Enterprise Switches på D-Link