• Clavister/

ICECON ökar samarbetet med Clavister för att förbättra erbjudandet kring datacenter och MSSP

Genom att använda Clavisters lösningar – både internt och externt – har ICECON skapat mervärde och ökad säkerhet i flertalet nätverkspunkter.

Örnsköldsvik, Sverige, 11 Oktober 2018. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande IT-säkerhetslösningar, meddelar idag att de utökat antalet brandväggar av datacenterklass hos en av norra Sveriges mest respekterade serviceintegratörer och datacenter, ICECON.

Med ett brett spektrum av kunder är ICECON:s mål att lösa kundernas utmaningar när det kommer till tillgänglighet, säkerhet, produktivitet och effektivitet. I och med det har Clavister haft en nyckelroll i att skapa robusta cybersäkerhetslösningar.

– Vi har använt Clavisters lösningar för vår säkerhet, både för internkommunikation och för att täcka brandväggsbehoven i vårt datacenter. Vi säljer även Clavisters lösningar som en tjänst till våra kunder och upplever dem som robusta och extremt stabila. Vi uppskattar verkligen den tillförlitligheten. Vi svenskar gillar Volvo eftersom det helt enkelt funkar och funkar bra. Precis så har det varit för oss med Clavister, säger Björn Orvestad, Technical sales manager på ICECON.

Han fortsätter med att beskriva det mångåriga samarbetet mellan de två företagen, där ICECON tillhandahåller både fysiska och virtuella maskiner i sina tjänster.

– Vi har ett väldigt långt samarbete med Clavister, omkring 20 år vid det här laget. När vi började var vi en MSSP som behövde en robust brandväggslösning och då fann vi Clavister, som sedan dess har varit den lösning vi vänder oss till. Vi förväntar oss att den nya utrustning vi investerat i kommer leverera ännu bättre resultat för oss.

David Sandin, Key account manager på Clavister, tillägger:

– Icecon är en fantastisk kund där vi har ett långtgående samarbete som vi värderar väldigt högt. Vi kunde inte vara mer stolta över att de ser våra nya produkter som ett sätt att skydda inte bara sig själv, utan även sina kunder.

För mer information om Clavisters MSSP-lösningar och hur de kan skydda dina kunder och skapa intäkter, se

För mer information eller förfrågningar om mediamaterial kontaktas:

Sam Coleman, Director of Marketing and Corporate Communications
Sam.coleman@clavister.com

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurity- leverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North.